Diensten

Google Analytics- Implementatie


Wil jij optimaliseren op basis van data in plaats van onderbuikgevoel? Wij helpen je met Google Analytics, van begin tot eind.

Verzamel de juiste gebruikersdata

Als je geweldige content maakt op jouw eigen website en andere online kanalen, wil je natuurlijk ook inzicht krijgen in de successen die er geboekt worden. Welke kenmerken hebben jouw websitebezoekers? Welke pagina’s bezoeken zij op de site? Haal je conversies uit die websitebezoekers? Hoe hoog is het conversiepercentage van de nieuwsbrief die je vorige week gestuurd hebt? Het zijn allemaal vragen waar je data voor nodig hebt, zodat je jouw online marketingstrategie bij kunt sturen om winstgevende optimalisaties te maken. Wil jij ook:

  • Het gedrag van bezoekers analyseren?
  • Weten welk marketingkanaal het meeste oplevert?
  • Betrouwbare data?


Verzamel mijn data


Problemen met Analytics of beginnen met Analytics?


Heb jij hulp nodig met Google Analytics? Onze marketeers helpen je graag met het installeren en optimaliseren van jouw Google Analytics. Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.


Wist-je-datje van onze Google Analytics expert

Wist je dat Google Analytics naast basisgegevens ook geavanceerde functies biedt, zoals aangepaste rapporten, conversiedoelen en e-commerce tracking?

Geef inzicht in mijn data

Mogelijkheden van Google Analytics

Google Analytics kan jou heel veel data geven over jouw bezoekers. Zo kun je zien vanaf welke kanalen jouw bezoekers zijn binnengekomen, welke pagina’s ze op jouw website bezoeken, met welke apparaten ze jouw website bezoeken, wat ze doen na het bekijken van een bepaalde pagina (of ze wegklikken of juist doorklikken en naar welke pagina ze dan doorklikken), hoelang ze op een bepaalde pagina blijven, hoeveel mensen na het bezoeken van bepaalde pagina’s een informatiebrochure hebben gedownload etc.

Op basis van al deze data kun je jouw online marketing bijsturen. Is er bijvoorbeeld een pagina die vaak bezocht wordt, maar waar mensen slechts kort op blijven? Dan weet je dat je de content op die pagina moet verbeteren. Maar ook als je advertenties hebt draaien kun je in Analytics zien hoe goed die advertentie werkt.

Hoe zetten wij Google Analytics in?

Nadat we een Google Analytics-account voor je hebben aangemaakt, zullen we de Google Analytics-trackingscode op jouw website implementeren. Alleen met die trackingscode kan Analytics de data op jouw website meten. Daarna zullen we het Google Analytics-account helemaal naar jouw wens instellen.

We maken binnen jouw Google Analytics-account een property aan, waar we vervolgens middels filters of segmenten verschillende weergaven kunnen instellen om de datakwaliteit te verhogen. Hierdoor maken we een onderscheid in raw view en main view en eventuele andere weergaven met filters. Pas je namelijk de filters toe op de raw view, dan kun je de weg gefilterde data niet meer terugkrijgen. Uiteraard kunnen we ook doelen voor jou instellen. Samen bespreken we met jou wat jouw doelen zijn, zodat we dit voor jou binnen met Google Analytics kunnen meten.

Waarom Google Analytics-implementatie door IQ Leads?

Het aanmaken en instellen van een Google Analytics account kan voor jou als ondernemer een lastige klus zijn. Bij IQ Leads hebben we dit al voor veel klanten gedaan en natuurlijk kunnen we je ook helpen om de data uit Google Analytics uit te lezen, zodat dit omgezet kan worden naar bruikbare informatie. Op basis van deze informatie kunnen we concrete actiepunten opstellen voor jouw onlinemarketingstrategie. Bovendien kunnen we jou op maat gemaakte rapportages sturen, zodat jij zelf ook de prestaties van jouw website kunt monitoren. Wij helpen je graag met het instellen en implementeren van jouw Google Analytics-account.

 

Voordelen van Google Analytics-implementatie uitbesteden

  • Geen zorgen over het instellen van trackingcodes
  • Geoptimaliseerd account dat betrouwbare data verkrijgt
  • Verhoogde datakwaliteit met de juiste filters, doelen en segmenten
  • Nuttige retargeting op basis van analyses

Onze Google Analytics specialisten

Main view en filters instellen

Binnen de main view gebruiken we filters en segmenten, zodat binnen deze weergave een subset gegevens in het rapport wordt weergegeven. Zo kunnen we bijvoorbeeld binnen de main view jouw IP-adres uitsluiten, zodat jouw bezoekje aan de site niet wordt gemeten door Analytics. Daardoor raken de data niet met “vervuild” en worden ze dus van hogere kwaliteit. Ook maken we nog een derde weergave aan. Daarin kunnen we filters testen om deze vervolgens in de main view te implementeren.

Ook zijn er veel verschillende filters beschikbaar in Analytics. Zo kunnen we bijvoorbeeld binnen de main view het interne verkeer binnen jouw bedrijf uitsluiten en in een andere weergave kunnen we de activiteiten van een specifiek subdomein opnemen.

Doelen en segmenten instellen

Binnen elke weergave kunnen we doelen instellen. Daardoor kun je bijvoorbeeld meten hoeveel mensen zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief, hoeveel producten er aan een winkelwagen zijn toegevoegd en hoeveel bestellingen er geplaatst zijn.

Buiten filters en doelen om kunnen we ook segmenten binnen jouw account aanmaken. Deze segmenten kunnen we eventueel gebruiken als doelgroep voor een remarketing-campagne. Een segment kan onder andere gebruikers bevatten die uit een bepaalde regio komen of die een bepaalde pagina op jouw website hebben bekeken. Deze groep kun je dan retargeten met een campagne via het Google Display-netwerk.

 

Een gratis marketing scan aanvragen?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Veelgestelde vragen over Google Analytics-implementatie

Vragen over Google Analytics-implementatie? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Niet getreurd, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van Google Analytics-implementatie. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.

Wat is een Google Analytics account?
Hoe maak ik een Google Analytics account aan?
Is Google Analytics gratis?