Diensten

E-mail marketing


Wil jij meer terugkerende klanten? Met persoonlijke E-mail Marketing vergroot jij de klantloyaliteit van jouw bedrijf.

Maximaal rendement uit klantenbestand met email marketing

Waarschijnlijk ben je al bekend met Email Marketing. Bijna iedereen krijgt namelijk dagelijks verschillende mailtjes in de mailbox met meldingen over nieuwe producten, speciale kortingscodes en meer. Hoe veel van deze mailtjes open jij echt? Om ervoor te zorgen dat jouw klanten deze mailtjes wel openen, heb je de juiste strategie nodig. Wij kunnen jou helpen met het maken en uitvoeren van deze strategie. Wil jij ook:

  • Een hoger aantal terugkerende klanten?
  • Een klantenbestand dat loyaal is aan jouw merk?
  • Jouw klanten persoonlijke aanbiedingen sturen?
  • Automatisch omzet genereren?
 

E-mail Marketing diensten van IQ Leads


E-mail Marketing biedt verschillende mogelijkheden om jouw (potentiële) klanten te bereiken. Hieronder vind je in het kort de diensten die wij aanbieden.


 

E-mail campagnes

E-mailcampagnes zijn gerichte berichten die worden verstuurd naar een lijst met abonnees. Ze kunnen verschillende doelen hebben, zoals het delen van bedrijfsnieuws, het promoten van producten of het delen van waardevolle content aan de ontvangers. Deze campagnes zijn effectief omdat ze direct en persoonlijk zijn, waardoor ze een krachtig communicatiemiddel vormen.

Meer over mailcampagnes

 

Doelgroepsegmentatie

Met doelgroepsegmentatie wordt de ontvangerslijst opgedeeld in verschillende segmenten op basis van gemeenschappelijke kenmerken, zoals demografische gegevens, gedrag of interesses. Dit stelt marketeers in staat om gerichte berichten te verzenden die zijn afgestemd op de specifieke behoeften en voorkeuren van elk segment. Door de relevantie van de boodschap te vergroten, verbetert doelgroepsegmentatie de open- en klik frequenties, wat leidt tot een hogere conversie en betrokkenheid.

Meer over Segmentatie

Marketing Automation

Deze vorm van E-mail Marketing maakt gebruik van geautomatiseerde workflows om gepersonaliseerde berichten te leveren op basis van specifieke acties die jouw (potentiële) klanten hebben uitgevoerd. Het omvat het automatisch verzenden van bericht op basis van vooraf ingestelde acties, zoals het versturen van welkomstmails aan nieuwe abonnees, het feliciteren van abonnees op verjaardagen of het opvolgen van verlaten winkelwagentjes. De betrokkenheid en efficiëntie van marketingcampagnes wordt verhoogd door het juiste bericht, op het juiste moment, aan de juiste persoon te versturen.

Meer over Automation

Happy customers

Geslaagde E-Mail marketing campagnes

Met jarenlange ervaring hebben onze E-mail Marketing specialisten meerdere succesvolle campagnes gerealiseerd. Onze experts hebben uitstekende resultaten behaald voor diverse klanten. Wil jij meer weten over deze successen en de weg hiernaartoe? Bekijk dan onze klantcases.


Onder de loep

Is jouw E-mail marketing effectief?


Onze E-mail marketing specialisten hebben een email checklist gemaakt waarmee jij zelf de resultaten van jouw email marketing inspanningen kunt beoordelen.


Onze E-mail specialisten zijn altijd op zoek naar kansen. Van nieuwe mailingprogramma's tot inspelen op wat er leeft bij jouw doelgroep. 

Spreek een specialist

E-mail marketing uitbesteden aan IQ Leads?

Met meer dan 15 jaar ervaring in e-mail marketing, hebben we bij ons online marketingbureau geleerd wat werkt en wat niet. Gedurende deze tijd hebben we fantastische resultaten behaald voor onze klanten. Maar waarom zou je eigenlijk je e-mail marketing uitbesteden? Nou, ten eerste hoef je je er zelf geen zorgen meer over te maken. Terwijl jij je kunt concentreren op het runnen van je bedrijf, zorgen wij ervoor dat je e-mail marketing vlekkeloos verloopt. Van het ontwerpen van aantrekkelijke e-mails tot het bedenken van creatieve acties, wij nemen al jouw zorgen uit handen. Bij IQ Leads staat e-mail marketing uitbesteden gelijk aan maatwerk met de nadruk op service. Tevreden klanten zijn voor ons van het grootste belang, dus we werken altijd nauw samen met jou. Geen kant-en-klare strategieën en oplossingen, maar een advies op maat gebaseerd op grondige analyses.

Wat is E-mail Marketing?


Wat zijn de voordelen van E-mail Marketing?

Email samenwerking op maat


Het zit al in de naam. Als jij er voor kiest om E-mail marketing uit te besteden aan ons, gaan wij samen met jou aan de slag om de mailings voor jouw website op te zetten. Wat houdt dat samen in? Dat verschilt voor iedere samenwerking. Wil jij graag betrokken blijven bij de E-mailstrategie? Of blijf je er liever ver van weg? Beide is bij ons mogelijk. 

Het maakt niet uit of je besluit om de volledige email marketing uit te besteden of er samen met ons de schouders onder wil zetten. Samen komen we tot de ideale samenwerking voor jou.  

1
Korte kennismaking
In een kort intakegesprek bespreken we jouw wensen. Wat is voor jou belangrijk? Waar moet de focus op komen en wat zijn de belangrijke KPI's om op te sturen?
2
Onderzoek en analyse
Op basis van de input uit de intake gaan wij analyseren. Heb je al een mailing programma? Is er al een klantenbestand? Dit verwerken we in een audit.
3
Opstellen E-mail strategie
Na de analysefase gaan wij een duurzame E-mail marketingstrategie opstellen die helpt om meer rendement uit jouw inspanningen te halen.
4
Uitvoering & optimalisatie
Zodra de neuzen dezelfde kant opstaan, gaan wij aan de slag met het uitvoeren en implementeren van de Email strategie. Op naar betere nieuwsbrieven en meer rendement!
Onze succesformule voor E-mail marketing
    • Opbouw klantenbestand15%
    • Vormgeven van email templates25%
    • Opzetten van rendabele automation30%
    • Unieke mailcampagnes30%

    Onze E-mail marketing aanpak volgens de succesformule

    Opbouw klantenbestand

    Een effectieve e-mailmarketingstrategie begint met een stabiel klantenbestand. Wij verzamelen klantgegevens via verschillende kanalen, zoals je website en sociale media.
    Wij zorgen voor transparantie over het gebruik van persoonlijke gegevens. Het is belangrijk om de (potentiële) klant iets terug te geven voor het aanmelden voor je e-maillijst, zoals een kortingscode.

    Vormgeven van email templates

    Je e-mailtemplates spelen een belangrijke rol bij je e-mailcampagnes. Wij zorgen voor een professionele uitstraling die past bij je merk. Hierbij maken we gebruik van aantrekkelijke visuals, pakkende koppen en duidelijke call-to-actions. Daarnaast optimaliseren we de e-mails voor mobiele apparaten, aangezien steeds meer mensen hun e-mails op de telefoon bekijken.

    Opzetten rendabele automation

    Automatisering verhoogt je e-mailmarketingefficiëntie en vergroot de betrokkenheid van je publiek. Wij stellen geautomatiseerde e-mailreeksen in om te reageren op persoonlijke acties. Denk aan welkomstcampagnes, verlaten winkelwagentjes en meer. Hiermee personaliseren we de inhoud van de automatische e-mails op basis van gedrag en voorkeuren van de ontvangers. We voeren regelmatig tests uit om de effectiviteit hiervan te optimaliseren. Met goed doordachte automatisering besparen we tijd en middelen.

    Unieke mailcampagnes

    Door creatief te zijn en aandacht te besteden aan wat je klanten willen, maken we unieke mailcampagnes. We bedenken originele thema's die bij jou klanten passen en je merk laten opvallen. We probeer verschillende soorten inhoud uit, zoals video's of interactieve elementen, om de e-mails interessanter te maken. We analyseren de resultaten van de campagnes, zodat we het bereiken van de doelgroep blijven optimaliseren. Met sterke en relevante e-mails betrekken we jouw klanten bij je merk en laten we je merk groeien.

    Resultaten van E-mail Marketing

    Na een aantal maanden email marketing is het tijd om te evalueren. Wat kun jij zoal qua resultaat verwachten van E-mail marketing?

    Meer terugkerende klanten

    Een klantenbestand loyaal aan jouw merk

    Automatisch omzet genereren

    Een compacte E-mail Marketing funnel

    Soms is het lastig om de resultaten van email marketing met elkaar te vergelijken. Je hebt hier namelijk, zoals bij alle online marketing, te maken met mensen die zich op een andere plek in de funnel bevinden. Logischerwijs zijn mensen dieper in de funnel sneller geneigd te converteren. Het absolute rendement is hier dan ook het hoogst. Toch betekent dit niet dat je je alleen op deze groep moet focussen. Door in te zetten op alle fases zorg je voor een doorstroom van klanten binnen je funnel en maak je van nieuwe klanten, trouwe en terugkerende klanten. Neem deze overweging dan ook mee in het bepalen van het succes van jouw email campagnes. Benieuwd hoe een email funnel eruit ziet? Deze funnel ziet er meestal als volgt uit.

    • Bewustwording: De potentiële klant het merk/product laten ontdekken door middel van inhoudelijke mails zoals nieuwsbrieven.
    • Interesse: Interesse van de potentiële klant wekken in het merk/product door middel van gerichte mails.
    • Overweging: Potentiële klanten laten overwegen om het merk/product aan te schaffen, bijvoorbeeld door aanbiedingen te versturen.
    • Conversie: Potentiële klanten omzetten tot klanten. Aankoop van het merk/product stimuleren met duidelijke CTA’s.
    • Retentie: Behoud van de klantrelatie voor herhaalde aankopen. Zodra de potentiële klant echt klant is geworden, blijft de E-mail Marketing doorlopen. Denk aan dankberichten, aanbiedingen voor herhaalaankopen, beloningen voor loyale klanten en meer.

    Veelgestelde vragen over e-mail marketing

    Vragen over E-mail Marketing? Wij hebben de meest gestelde vragen verzameld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet bij? Geen zorgen! Onze experts staan klaar om je alles te vertellen over de mogelijkheden van E-mail Marketing. Twijfel niet om ons te bellen of een e-mail te sturen voor meer informatie.

    Wat is E-mail Marketing?

    Hoe kan ik mijn e-mail lijst laten groeien?

    Wat kost E-mail Marketing?

    Wat zijn de voordelen van E-mail Marketing?