Diensten

Adverteren op Amazon


Niet wachten op het algoritme van Amazon en direct bovenaan staan? Dat doe je door te adverteren op Amazon. Wij helpen je hier graag mee.

Sponsored products op Amazon

Amazon is enorm hard aan het groeien en sinds maart 2020 actief in Nederland. Als zakelijke verkoper op Amazon wil je natuurlijk meeliften met het succes van deze internationale marktplaats door nóg meer te verkopen. Wanneer je bereik nog aan de lage kant ligt, dan is Amazon Sponsored Products de beste manier om je bereik te vergroten op Amazon. Wil jij dit ook? Dan helpen wij je graag met:

  • Een Sponsored Products-account opstellen
  • Een geoptimaliseerde productfeed maken
  • Zichtbaar zijn op de juiste zoektermen


Maak mij zichtbaar op Amazon


Beginnen met adverteren op Amazon?


Wil je meer weten over adverteren op Amazon of gelijk starten? Neem contact met ons op en stel je vragen vrijblijvend aan een van onze Amazon specialisten.


Wist-je-datje van onze Amazon expert

Wist je dat Amazon meerdere tools biedt om je prestaties te analyseren? Zo kan je jouw strategie continu verbeteren op basis van data

Begin nu, optimaliseer snel

Wat is Amazon Sponsored Products?

Amazon Sponsored Ads bestaat uit drie mogelijkheden: sponsored products, sponsored brands en custom ads. Daarover later meer. We gaan eerst in op de Amazon Sponsored Products. Die is beschikbaar voor alle zakelijke verkopers op het platform van Amazon en werkt in principe op het CPC-model (Cost Per Click). Je betaalt voor een positie in de zoekresultaten en/of voor of productpagina als aanbevolen product. Op deze manier zet je jouw merk of product in de schijnwerpers.

Waarom is Amazon Sponsored Products waardevol?

Als je net bent begonnen met verkopen via Amazon, heb je waarschijnlijk geen of weinig verkopen kunnen realiseren. Maar wist je dat Amazon de organische ranking baseert op basis van de beschikbare verkoopdata? De factoren die meetellen zijn onder andere: aantal (positieve) beoordelingen, verzendsnelheid, hoe snel je bestelling verstuurt (verzendsnelheid) en het aantal verkopen.

Door te adverteren via Amazon kan jij jouw producten een boost geven om zo in een korte tijd veel data te verzamelen. Dat kan ervoor zorgen dat jouw producten ook organisch hoog positioneren.

Waarom adverteren op Amazon door IQ Leads?

De concurrentie op Amazon is groot, de kans dat er meerdere verkopers zijn op Amazon die precies hetzelfde product verkopen als jij is daarom ook groot. Tenzij je klant meerdere aanbieders vergelijkt, is er in principe op een productpagina maar één primaire verkoopplek, ook wel de Buy Box genoemd. Amazon selecteert de beste verkoper op basis van factoren als de totaalprijs van het product, de fulfilment methode, de voorraad, positieve beoordelingen en levertijd. Wij helpen je graag bij het optimaliseren van je productpagina's om primaire verkoopplekken te behalen. 

Voordelen van adverteren op Amazon uitbesteden

  • Geoptimaliseerde feed door specialisten
  • De mogelijkheid om over de grens te verkopen zonder zorgen
  • Continue monitoring op basis van data en concurrentie analyses
  • Jij houdt tijd over voor andere belangrijke taken van je business

Onze Amazon specialisten

Heb ik Amazon Sponsored Products nodig?

Het antwoord zal voor iedereen anders zijn, maar waar het echt op neerkomt is dat je data nodig hebt. Positieve data om specifiek te zijn. Als je voor het eerst een product op Amazon zet en je bent de enige aanbieder, dan is het handig om te adverteren via Amazon. Zijn er meerdere aanbieders van een product en ben je constant aan het concurreren om de Buy Box? Dan kan het zo zijn dat jij aan het adverteren bent voor een product waarbij jij de Buy Box niet in handen hebt. Voordat je begint met Amazon Sponsored Products is het daarom handig om de situatie eerst goed te evalueren.

De specialisten van IQ Leads helpen je graag met het adverteren en verkopen via Amazon. Interesse in het adverteren op meer platformen? Neem dan ook eens een kijkje op onze pagina over adverteren op marketplaces.

Soorten Amazon-advertenties

Op Amazon kun je op verschillende manieren adverteren, zoals:

  • Sponsored Products: Hier kun je adverteren op zoektermen, zoekopdrachten en productpagina’s.
  • Sponsored Brands: Hiermee kun je meteen jouw hele merk en assortiment in de schijnwerpers zetten.
  • Display Ads: Dit is heel goed te vergelijken met de Display-Advertenties van Google Ads. Bovendien is het de enige advertentievariant waarbij je per 1.000 impressie betaalt (CPM).
  • Custom Ads: Er is veel mogelijk binnen de Custom Ads van Amazon. Denk hierbij aan advertenties met een QR-code of aan videoadvertenties.

Wij hebben ervaring met alle verschillende manieren van adverteren op Amazon en helpen jou hier graag bij. Neem contact met ons op als je hulp nodig hebt bij of wilt starten met adverteren op Amazon.

Een gratis marketing scan aanvragen?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Veelgestelde vragen over adverteren op Amazon

Vragen over adverteren op Amazon? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Niet getreurd, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van adverteren op Amazon. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.

Wat is kost adverteren op Amazon?
Is adverteren op Amazon geschikt voor mijn bedirjf?
Welke soorten advertenties kan ik gebruiken op Amazon?
Hoe kan ik mijn advertenties op Amazon optimaliseren?