Diensten

Zoekmachine Adverteren


Google houdt steeds meer ruimte vrij in de zoekmachine resultaten voor advertenties. Wil jij hier ook tussen staan met rendabele advertenties? IQ Leads helpt je met een duurzame SEA-strategie.

Een SEA-strategie op maat voor jouw business

Met zoekmachine adverteren, met als belangrijk onderdeel Google Ads, bereik jij jouw potentiële klanten op het juiste moment met de juiste producten of diensten. Dat is de kracht van zoekmachine adverteren. Zoekers in Google geven jou de data die je nodig hebt om producten en diensten te verkopen. Namelijk: wanneer ze vooral kopen, wat ze vooral kopen en waar ze naar op zoek zijn. Met het inzetten van deze data verkoop je effectief jouw aanbod en behaal je meer online successen. Wil jij ook:

  • Zichtbaar zijn bij jouw doelgroep met de juiste zoektermen?
  • Maximaal rendement (ROAS) uit jouw advertenties?
  • SEA-advertenties die aansluiten op jouw online strategie?
 

SEA diensten van IQ Leads


Zoekmachine adverteren of SEA is een breed begrip. We hebben onze diensten daarom nog even apart voor je op een rijtje gezet.


 

Google Ads

Direct met jouw advertenties boven aan de SERP met de juiste zoekwoorden.

Meer Google Ads

 

Google Shopping

Met jouw producten in het Google winkel gedeelte komen? Dan is Google Shopping iets voor jou.

Meer Shopping

Feedmanagement

Met Feedmanagement optimaliseren we jouw productgegevens en synchroniseren deze voor gebruik in verschillende online kanalen, zoals Google Shopping, waardoor jouw producten beter zichtbaar worden en de online verkoopresultaten worden verbeterd.


Feedmanagement

Display Adverteren

Met Google Display Advertising promoten we jouw bedrijf door middel van aantrekkelijke visuele advertenties die worden weergegeven op websites in het Google Display Netwerk . Bereik jouw doelgroep effectief en vergroot de zichtbaarheid van jouw merk met gerichte displayadvertenties.

Meer over Display

ROAS optimalisatie

De ROAS (Return on Advertising Spend) is één van de belangrijkste KPI's binnen het zoekmachine adverteren. Hoe effectief is de verhouding tussen advertentie-uitgaven en de omzet die wordt gegenereerd. Een hoge omzet is leuk, maar als de ROAS niet positief is, huod je hier als ondernemer onder aan de streep weinig van over. 

Meer over ROAS

Remarketing adverteren

Met Remarketing bereik je mensen die jouw website al eens bezocht hebben. We tonen gerichte en gepersonaliseerde advertenties met hoge kans op conversie. 

Remarketing

Happy customers

SEA resultaten waar wij trots op zijn

Al jaren werken onze SEA specialisten aan betaalde campagnes binnen de bekende zoekmachines. Dit heeft dan ook mooie resultaten opgeleverd voor vershillende klanten. Benieuwd hoe en wat voor succes wij geboekt hebben? Neem een kijkje bij een van onze klantencases.


Onder de loop

Is jouw SEA goed ingesteld?


Onze SEA specialisten hebben een SEA checklist gemaakt waarmee jij zelf de resultaten van jouw campagnes kunt beoordelen.


Onze SEA specialisten zijn altijd op zoek naar nieuwe kansen in campagnes. Door te draaien aan de belangrijke knoppen zorgen we voor een maximaal rendement op jouw SEA campagnes. 

Spreek een specialist

SEA uitbesteden aan IQ Leads?

Het doel van zoekmachine adverteren is niet bovenaan in Google staan. Dat kun je namelijk prima zelf. Het doel is vaak ook niet verkeer binnenhalen. Dat zorgt in de meeste gevallen alleen maar  voor extra advertentiekosten en gaat vaak ten koste van de kwaliteit en het conversiepercentage op je website. Het doel van zoekmachine adverteren is volgens IQ Leads het behalen van de perfecte balans tussen omzet, marge en kosten. Wanneer adverteren op zoekmachines alleen maar geld kost, ligt dit vaak aan de inrichting van het advertentieaccount. Daarom is het belangrijk om goed te sturen op rendement.

Bovenaan staan met de zoekwoorden waarvan jij denkt dat je bovenaan moet staan, is lang niet altijd de beste manier. Waarom niet? Wanneer je alleen op hele brede zoektermen aan het adverteren bent, kost dit veel geld. Als de koopintentie en/of de interesse er dan niet is, levert SEA ook vrij weinig op. Dit gaat dan alleen maar ten koste van je rendement.

Wat is zoekmachine adverteren?

Wat kost zoekmachine adverteren?

SEA Strategie op maat


Adverteren in Google en bovenaan staan met ieder zoekwoord is dus niet altijd een goed idee. Adverteren in Google om zo de perfecte doelgroep op het beste moment en met de juiste intentie te bereiken is dat wel. Dat zorgt ervoor dat je grip hebt op je budget en makkelijker rendement behaalt. Dan is opschalen opeens toch mogelijk.

Het succes van Google-advertenties draait niet alleen om de positie in zoekresultaten, maar vooral om relevantie voor gebruikers. Door te focussen op de behoeften en intenties van je doelgroep, kun je effectiever adverteren en betere resultaten behalen. Dit leidt tot meer conversies en groei voor je bedrijf.

De succesformule voor rendabele SEA campagnes
    • Begrip van de doelgroep15%
    • Kiezen van de beste zoekwoorden20%
    • Bouwen van campagnes20%
    • Monitoren en optimaliseren45%

    Zoekmachine adverteren binnen marges 

    Je kunt niet uitgeven wat je niet hebt. Dat geldt ook voor zoekmachine adverteren. Daarom beginnen wij altijd met het in kaart brengen van de marges op jouw productaanbod. Dit is van groot belang voor de biedingen die wij uiteindelijk in kunnen stellen en bepaalt ook in grote mate de zoekwoorden waarop we kunnen adverteren. Voor sommige zoekwoorden zijn namelijk grotere budgetten nodig dan voor andere.

    Logischerwijs richten wij ook het advertentieaccount in met deze gedachte in ons achterhoofd. We clusteren verschillende producten en productgroepen met vergelijkbare marge zodat jij een duidelijk overzicht hebt van welke producten je binnen de marge verkoopt en via welke zoekwoorden deze verkopen tot stand komen.

    Adverteren in meerdere zoekmachines

    Hoewel Google nog steeds ruim marktleider is in de zoekmachinemarkt met meer dan 90 procent marktaandeel, laten wij andere zoekmachines niet links liggen. Het aantal zoekopdrachten op bijvoorbeeld Microsoft Bing is een stuk kleiner, maar het verkeer is niet van mindere kwaliteit. Sterker nog; we zien bij meerdere branches dat de kosten per transactie van enorm brede zoekwoorden op Bing een stuk lager is dan op Google. Dit betekent vaak ook dat onze strategie op Bing anders is dan die op Google. Via Bing zetten wij namelijk een groter deel van het budget in op brede zoekwoorden.

    Voor Google hanteren wij veelal 70% longtail (zoekopdrachten die uit drie of meer woorden bestaan) en 30% breed (zoekopdrachten die uit twee woorden of een woord bestaan). Voor Bing is dit net andersom. Dat komt deels door de lagere kosten voor brede zoekwoorden, maar ook doordat er vrijwel geen longtail zoektermen op Bing zijn. Hoewel Bing de mogelijkheid biedt om een heel advertentieaccount vanuit Google te exporteren en te importeren in Bing, is de strategie dusdanig anders dat wij hier geen gebruik van maken.

    SEA voor iedere fase in de funnel

    Mensen zoeken op verschillende momenten binnen de funnel. Deze funnel ziet er meestal als volgt uit.

    • Ik heb een probleem en zoek een oplossing
    • Ik zie een oplossing
    • Waar kan ik deze oplossing het beste kopen?
    • Ik koop de oplossing voor mijn probleem

    Uiteraard staat deze funnel niet vast. Sommige mensen starten direct bij punt 3, terwijl anderen beginnen bij punt 1. Afhankelijk van de producten of diensten die je verkoopt, kies je dus voor specifieke zoekwoorden die antwoord geven op zoekvragen binnen dit aankoopproces. Van brede zoekwoorden tot longtail zoekwoorden.

    Veelgestelde vragen over zoekmachine adverteren

    Vragen over zoekmachine adverteren? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Niet getreurd, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van zoekmachine adverteren. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.

    Wat is zoekmachine adverteren?
    Wat kost zoekmachine adverteren?
    Wat is het verschil tussen SEA en SEO?