Diensten

Zoekmachine Adverteren


Google houdt steeds meer ruimte in de SERP vrij voor advertenties. Wil jij hier ook tussen staan met rendabele advertenties? IQ Leads helpt je met een duurzame SEA-strategie.

Ontwerp zonder titel (17)

Een uitgewerkte SEA-strategie voor jouw business

Met zoekmachine adverteren bereik jij de juiste doelgroep, op het juiste moment met de juiste producten of diensten. Dat is de kracht van zoekmachine adverteren. Zoekers in Google geven jou data die je nodig hebt om producten te verkopen. Namelijk: wanneer ze vooral kopen, wat ze vooral kopen en waar ze naar op zoek zijn. Wil jij ook:

  • Zichtbaar zijn bij jouw doelgroep met de juiste zoektermen?
  • Maximaal rendement (ROAS) uit jouw advertenties?
  • SEA-advertenties die aansluiten op jouw online strategie?

ASK FOR DETAILS

SEA diensten van IQ Leads


Zoekmachine adverteren of SEA is een breed begrip. We hebben onze diensten daarom nog even apart voor je op een rijtje gezet.


 

Google Ads

Direct met jouw advertenties boven aan de SERP met de juiste zoekwoorden.

Meer over Google Ads

 

Google Shopping

Met jouw producten in het Google winkel gedeelte komen? Dan is Google Shopping iets voor jou.

Meer over Google Shopping

Feedmanagement

Met Feedmanagement optimaliseren we jouw productgegevens en synchroniseren deze voor gebruik in verschillende online kanalen, zoals Google Shopping, waardoor jouw producten beter zichtbaar worden en de online verkoopresultaten worden verbeterd. Laat ons jouw productfeeds beheren voor een gestroomlijnde en effectieve e-commerce strategie.


Meer over Feedmanagement

Remarketing adverteren

Met Remarketing bereik je mensen die jouw website al eens bezocht hebben. We tonen gerichte en gepersonaliseerde advertenties met hoge kans op conversie. 

Meer over Remarketing

 

Bing Ads

Met Bing Ads kunnen we uw bedrijf in de schijnwerpers zetten door middel van doelgerichte advertenties die worden weergegeven op de zoekresultatenpagina's van Bing en andere Microsoft-partnersites. Bereik een breder publiek en vergroot uw online zichtbaarheid met onze Bing Ads-managementdiensten.


Meer over Bing Ads

Display Adverteren

Met Google Display Advertising promoten we jouw bedrijf door middel van aantrekkelijke visuele advertenties die worden weergegeven op websites in het Google Display Netwerk . Bereik uw doelgroep effectief en vergroot de zichtbaarheid van uw merk met gerichte displayadvertenties.

Meer over Display

ROAS optimalisatie

De ROAS (Return on Advertising Spend) is één van de belangrijkste KPI's binnen het zoekmachine adverteren. Hoe effectief is de verhouding tussen advertentie-uitgaven en de omzet die wordt gegenereerd. Een hoge omzet is leuk, maar als de ROAS niet positief is, huod je hier als ondernemer onder aan de streep weinig van over. Wij optimaliseren alle campagnes dan ook met het oog op ROAS. 

Meer over ROAS

Mauris sagittis faucibus ipsum est porttitor curae diam litora rhoncus enim mattis ornare cras congue rhoncus molestie fermentum sodales.

SEA uitbesteden aan IQ Leads?


Het doel van zoekmachine adverteren is niet bovenaan in Google staan. Dat kun je namelijk prima zelf. Het doel is vaak ook niet verkeer binnenhalen. Dat zorgt vaak alleen maar voor extra advertentiekosten en gaat vaak ten koste van de kwaliteit en het conversiepercentage op je website. Het doel van zoekmachine adverteren is volgens IQ Leads het behalen van het perfecte evenwicht tussen omzet, marge en kosten. Wanneer adverteren op zoekmachines alleen maar geld kost, ligt dit vaak aan de manier hoe het advertentieaccount is ingericht. Daarom is het belangrijk om goed te sturen op rendement.

Bovenaan staan met de zoekwoorden waarvan jij denkt dat je bovenaan moet staan, is lang niet altijd de beste manier. Waarom niet? Wanneer je alleen op hele brede zoektermen aan het adverteren bent, kost dit veel geld. En als de koopintentie of de interesse er niet is, levert SEA ook vrij weinig op. Dat gaat alleen maar ten koste van je rendement.

Adverteren in Google en bovenaan staan met ieder zoekwoord is dus niet altijd een goed idee. Adverteren in Google om zo de juiste doelgroep te bereiken op het juiste moment en met de juiste intentie juist wel. Dat zorgt er juist voor dat je grip hebt op je budget en makkelijker rendement kan behalen. Dan is opschalen opeens toch mogelijk.

Is jouw SEA goed ingesteld?

Onze SEA specialisten hebben een SEA checklist gemaakt waarmee jij zelf de resultaten van jouw campagnes kunt beoordelen.

Zoekmachine adverteren binnen marges 

Je kunt niet uitgeven wat je niet hebt. Dat geldt ook voor zoekmachine adverteren. Daarom beginnen wij altijd met het in kaart brengen van de marges op jouw productaanbod. Dit is van groot belang voor de biedingen die wij uiteindelijk in kunnen stellen en bepaalt ook in grote mate de zoekwoorden waarop we kunnen adverteren. Voor sommige zoekwoorden zijn namelijk grotere budgetten nodig dan voor andere.

 

Logischerwijs richten wij ook het advertentieaccount in met deze gedachte in ons achterhoofd. We clusteren verschillende producten en productgroepen met vergelijkbare marge zodat jij een duidelijk overzicht hebt van welke producten je binnen de marge verkoopt en via welke zoekwoorden deze verkopen tot stand komen.

 

SEA resultaten waar we trots op zijn

Adverteren in meerdere zoekmachines

Hoewel Google nog steeds ruim marktleider is in de zoekmachinemarkt met meer dan 90 procent marktaandeel, laten wij andere zoekmachines niet links liggen. Hoewel het aantal zoekopdrachten op bijvoorbeeld Microsoft Bing een stuk kleiner is, is het verkeer niet van mindere kwaliteit. Sterker nog; we zien bij meerdere branches dat de kosten per transactie van enorm brede zoekwoorden op Bing een stuk lager is dan op Google. Dit betekent vaak ook dat onze strategie op Bing anders is dan die op Google. Via Bing zetten wij namelijk een groter deel van het budget in op brede zoekwoorden.

Voor Google hanteren wij veelal 70% longtail (zoekopdrachten die uit drie of meer woorden bestaan) en 30% breed (zoekopdrachten die uit twee woorden of een woord bestaan). Voor Bing is dit net andersom. Dat komt deels door de lagere kosten voor brede zoekwoorden, maar ook doordat er vrijwel geen longtail zoektermen op Bing zijn. Hoewel Bing de mogelijkheid biedt om een heel advertentieaccount vanuit Google te exporteren en te importeren in Bing, is de strategie dusdanig anders dat wij hier geen gebruik van maken.

Mogelijkheden van zoekmachine adverteren

SEA is veel meer dan standaard tekstadvertenties in de zoekmachine. Bij IQ Leads hebben wij voor iedere SEA-mogelijkheid een specialist in huis. Van het optimaliseren van Google Shopping tot het inzetten van het Google Display Netwerk voor display advertenties.

SEA voor iedere fase in de funnel

Mensen zoeken op verschillende momenten binnen de funnel. Deze funnel ziet er meestal als volgt uit.

  • Ik heb een probleem en zoek een oplossing
  • Ik zie een oplossing
  • Waar kan ik deze oplossing het beste kopen?
  • Ik koop de oplossing voor mijn probleem

Uiteraard staat deze funnel niet vast. Sommige mensen starten direct bij punt 3, terwijl anderen beginnen bij punt 1. Afhankelijk van de producten die je verkoopt kies je dus voor specifieke zoekwoorden die antwoord geven op zoekvragen binnen dit aankoopproces. Van breed tot longtail.

Veelgestelde vragen over zoekmachine adverteren

Vragen over zoekmachine adverteren? Wij hebben de meest gestelde vragen gebundeld en op een rijtje gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Niet getreurd, want onze specialisten vertellen je graag meer over de mogelijkheden van zoekmachine adverteren. Bel gerust eens op of stuur een mailtje.

Wat is zoekmachine adverteren?
Wat kost zoekmachine adverteren?
Wat is het verschil tussen SEA en SEO?